STSport

Stowarzyszenie Otwarte Klatki publikuje nagrania w technologii wirtualnej rzeczywistości z klatkowej hodowli kur niosek. Dzięki specjalnym okularom Virtual Reality każdy może przenieść się na fermę i osobiście doświadczyć życia polskich kur. To pierwsze w naszym kraju nagrania z ferm przemysłowych zrobione przy pomocy kamer 360 stopni.

Życie kury jej oczami..

Życie kury jej oczami.

Życie kury jej oczami

Po założeniu specjalnych gogli przenosimy się do ciemnego wnętrza fermy jajczarskiej. Dobiega nas kakofonia dźwięków, które wydają z siebie kury. W wielkiej hali widzimy rzędy klatek, w których przebywa kilkadziesiąt tysięcy ptaków. Możemy przyglądnąć się każdej z nich i rozejrzeć dookoła. Wyraźnie dostrzegamy nadmierne stłoczenie, w jakim żyją zwierzęta. Rzędy klatek zdają się ciągnąć bez końca. W zasięgu wzroku mamy tysiące kur znoszących jajka, które trafią na półki polskich sklepów.
„Szacuje się, że nawet 89% wszystkich jaj wyprodukowanych w Polsce pochodzi z chowu klatkowego. Dzięki sprawnemu marketingowi nie zdajemy sobie sprawy, jak naprawdę wygląda ich produkcja” – mówi Jakub Stencel, koordynator kampanii.
Stowarzyszenie Otwarte Klatki, w ramach kampanii „Jak One To Znoszą?”, informuje konsumentów o problemach związanych z tym typem hodowli. Teraz również zaprasza, aby za pomocą okularów VR przenieść się do środka fermy.
9 marca kampania „Jak One To Znoszą?” ruszy ponownie. O godzinie 12.00 na placu przed Teatrem Śląskim w Katowicach aktywiści Stowarzyszenia Otwarte Klatki zachęcać będą do wirtualnego wejścia na fermę i poznania realiów hodowli klatkowej. W sobotę 12 marca podobna akcja odbędzie się zarówno w Katowicach, jak i w 11 miastach w całej Polsce. Otwarte Klatki będą też zapraszać do podpisania deklaracji niekupowania jajek „trójek”. Można to zrobić również na stronie: www.jakonetoznosza.pl.
Ponadto 9 marca Stowarzyszenie Otwarte Klatki opublikuje raport „Jak One To Znoszą?”,który opisuje problemy związane z hodowlą kur, z wyszczególnieniem chowu klatkowego.
Raport podsumowuje badania dobrostanu kur w różnych hodowlach oraz analizuje światowe trendy wśród hodowców zwierząt oraz producentów żywności.
W ciągu ostatnich kilku lat zauważalna stała się tendencja do rezygnowania przez większe sieci handlowe i restauracje ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego. W USA są wśród nich tacy giganci jak Burger King, Kraft Foods, McDonald’s, Nestlé, Subway, Wal-Mart czy Wendy’s.
„Także w polskim społeczeństwie widoczny jest sprzeciw wobec jajek „trójek”. Według sondażu IBRiS przeprowadzonego w lutym 2016 roku, aż 78% Polaków uważa, że chów klatkowy kur nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków” – tłumaczy Stencel.
Wraz ze startem kampanii Stowarzyszenie Otwarte Klatki opublikuje najnowsze zdjęcia i filmy ze śledztw.
www.flickr.com/photos/otwarteklatki/sets/72157665195187656

Categories: Polecamy 0 like

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.