STSport

Portal STSPORT prowadzi cykl porad, które daje byłym strongman i zawodnik sportów walki Kamil Bazelak w zakresie porad z zakresu dietetyki, suplementacji i treningów. Wszyscy, którzy mają pytania dotyczące tych zagadnień mogą napisać do Bazelaka pod adres e-mail: bazelakkamil@gmail.com. Pytania wraz z odpowiedziami zostaną opublikowane na portalu STSPORT.

Kamil Bazelak

1.Więc sprawa wygląda tak, że potrzebował bym dietę, aby stracić trochę brzucha, tylko tam mam tkankę tłuszczowa. No i dobry trening, tylko bardziej pod rzeźbę niż masę, bo nie chcę być bardzo wielki, jestem takiej masy, że to mi wystarczy. Problem polega na tym, że siłownię będę mógł robić 3 max 4 razy w tyg i raczej Bedzie to pt, sob, niedz, a jeżeli chodzi o dietę wiem, że trzeba będzie jeść 5 posiłków dziennie, ale co mam zrobić np jak będę głodny przed spaniem, a nie wypada wtedy jeść. Ważę ok 98kg chciałbym zejść do 90 .Myślę, że to już wszystko. Z góry dzięki za pomoc, nie spiesz sie z tym w końcu nie masz obowiązku tego robić pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.Szymon

Zacznijmy od uregulowania spraw z twoją dietą. Szkoda, że nie napisałeś, co z reguły spożywasz w standardowych posiłkach, byłoby mi łatwiej z jej rozplanowaniem, ale mimo to spróbuję ci jakoś pomóc. Proponuję ci całkowitą eliminację pieczywa, ryżu, ziemniaków, makaronów. Jedynym źródłem węglowodanów będą u ciebie warzywa. Dieta, którą ci zalecam jest wysokobiałkowa, niskowęglowodanowa. Dość szybko zauważysz efekty jej stosowania. Staraj się pić duże ilości wody mineralnej, żadnych barwionych i słodzonych napojów. Tylko woda mineralna. W chwili dużego głodu staraj się wypić 2-3 szklanki, oszukasz w ten sposób głód.

  1. 8:00  -5 jajek na twardo.
  2. 11:00 -Tuńczyk w sosie własnym plus osobno warzywa 200 gram (sałata lodowa, czerwona cebula, pomidor, ogórek – wszystko to polane łyżką stołową octu balsamiczego z Modemy)
  3. 14:00 – Wołowina (pierś z kurczaka lub z indyka)  plus osobno warzywa 200 gram (sałata lodowa, czerwona cebula, pomidor, ogórek – wszystko to polane łyżką stołową octu balsamiczego z Modemy)
  4. 17:00 – Wołowina (pierś z kurczaka lub z indyka)  plus osobno warzywa 200 gram (sałata lodowa, czerwona cebula, pomidor, ogórek – wszystko to polane łyżką stołową octu balsamiczego z Modemy)
  5. 20:00 – Tuńczyk w sosie własnym plus osobno warzywa 200 gram (sałata lodowa, czerwona cebula, pomidor, ogórek – wszystko to polane łyżką stołową octu balsamiczego z Modemy)
  6. 23:00 – -5 jajek na twardo

Jeśli chodzi o trening siłowy, proponuję ci następujący podział:

I. Piątek

Klatka piersiowa( 3 ćwiczenia po 4 serie  x 10-15 powtórzeń) i biceps (2 ćwiczenia po 5 serii  x 10-15 powtórzeń

II. Sobota

Grzbiet ( 3 ćwiczenia po 4 serie  x 10-15 powtórzeń)  i triceps biceps (2 ćwiczenia po 5 serii  x 10-15 powtórzeń

III. Niedziela

Barki ( 3 ćwiczenia po 4 serie  x 10-15 powtórzeń)  i nogi ( 3 ćwiczenia po 4 serie  x 10-15 powtórzeń)

2. Pisze do Pana w sprawie kontuzji jaką jest chondromalacja kolana. Wyczytałem że również Panu dolega ta przypadłość (u mnie II stopień w prawym kolanie) i chciałbym się spytać jak sobie z tym radzić? Powiem szczerze że jestem załamany i boje się że ze sportem to już koniec. Nie mam kogo się poradzić bo nie znam nikogo komu by to dolegało dlatego piszę na ten profil. Czy dokonał Pan już zabiegu artroskopii? Życzę powodzenia w walce z kontuzja Pozdrawiam, Bernard.

W moim przypadku podczas jednej z walk w lutym 2012 roku zerwałem torebkę stawową i zwichnąłem kolano, czego następstwem była postępująca chondromalacja kolana.
Poddawałem się rozmaitym zabiegom rehabilitacyjnym w większości bezskutecznym  i po przerwie podczas, której wracałem do zdrowia próbowałem nadal trenować i startować w zawodach z różnym skutkiem. Kolano jednakże odzywało się i często łapałem kolejne kontuzje lub doświadczałem obrzęków w obrębie stawu.

Tak wyglądała moja noga po urazie:

Kolano Kamila Bazelaka pozerwaniu torebki stawowej  w lutym 2012

 

Do dzisiaj nie poddałem się artroskopii, gdyż stan kolana ostatnio się znacznie poprawił. Mam już 40 lat na karku i przerwa związana z zabiegiem chirurgicznym całkowicie wyeliminowała by mnie ze sportu.

Powiem ci, co w moim wypadku było najskuteczniejsze.
Na pewno serie zastrzyków, jakie wybrałem w kolano czyli sterydy plus kwas hialuronowy, które poprawiły ruchomość kolana i zmniejszyły ścieranie się stawu. Druga rzecz, która diametralnie zmieniła patologiczny stan mojego stawu kolanowego to ciągłe zabiegi krioterapii miejscowej, gdzie mrożono mi kolano w temperaturze do minus 180 stopni.
Trzecia to regularne jeżdżenie na rowerku stacjonarnym, które zalecił mi lekarz zamiast biegania. To naprawdę cudowny sposób rehabilitacji stawu kolanowego. Początkowo podczas jazdy wszystko w nim trzeszczało i przeskakiwało, z czasem jednak było coraz lepiej i dolegliwości ustąpiły. Dzięki temu mogłem w obecnej chwili wrócić do normalnego biegania w terenie.
Oprócz wskazanych przeze mnie rzeczy stosuj regularną suplementację glukozaminą i unikaj picia jakiegokolwiek alkoholu, gdyż działa on destruktywnie na stawy.
Życzę szybkiego powrotu do zdrowia.

Kamil Bazelak

Archiwalne porady Kamila Bazelaka na portalu STSPORT możecie znaleźć pod linkami:

http://stsport.pl/2014/07/20/zapytaj-bazelaka-czesc-1/

http://stsport.pl/2014/07/23/zapytaj-bazelaka-czesc-2/

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.