STSport

Firma LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton obchodziła ostatnio swój 150 letni jubileusz powstania.

Ojcem i założycielem tej firmy był Louis Vuitton. Ten nietuzinkowy biznesmen urodził się w Paryżu 4 sierpnia 1821 roku, a zmarł 27 lutego 1892 roku zostawiając za sobą podwaliny dla jednego z największych koncernów świata w branży wyrobów luksusowych.

Działalność gospodarczą rozpoczął w 1854 roku zakładając w Paryżu spółkę sygnowaną swoim nazwiskiem, która przynosiła mu krocie zyski. Był to okres rewolucji przemysłowej. Powstała wtedy między innymi kolej francuska. I to właśnie w trosce o podróżnych Louis Vuitton zaczął robić pierwsze torebki w kształcie kuferków. W trakcie procesu ręcznego tworzenia torebek Louis Vuitton dokonał kilka wynalazków między innymi dzisiejsze zamki cyfrowe, samolotową walizkę czy miękki worek na brudną bieliznę używany na statkach pasażerskich do podróży transatlantyckich.

Kontrola, jakości w firmie od ponad 150 lat jest mniej więcej taka sama. Wszystkie produkty są ręcznie wykonywane tymi samymi narzędziami, co w XIX wieku i sprawdzane i poddawane rozmaitym testom takimi jak podatność na pławienie materiału, wytrzymałość zamków i tolerancja na obciążenie.

Sukces Louis Vuittona zawdzięcza wysokiej, jakości produktów, niezawodności, trwałości i ich użyteczności.

Logo spółki, czyli Monogram Canvas zostało zaprojektowane dopiero przez jego syna Georgesa w 1896 roku, a więc dopiero 4 lata po śmierci Louisa. W chwili obecnej jest to jeden z najbardziej pożądanych monogramów, o jakim marzą kobiety na swoich torebkach.

W 1987 roku nastąpiła fuzja dwóch firm Louis Vuitton i Moet Hennessy, co dało początek nowemu wymiarowi biznesu i rozszerzeniu działalności na inne ekskluzywne firmy, których w tej chwili LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton posiada ponad 50 w swej bogatej ofercie. Koncern jest liderem w sprzedaży branży luksusowej i oprócz galanterii skórzanej sprzedaje wina, napoje alkoholowe, zegarki, biżuteria, perfumy. Do najbardziej znanych należą: wino Château d’Yquem, szampany: Moët & Chanson i Dom Pérignon, koniak Hennessy, wódki: Belvedere i Chopin, zegarki: Tag Heuer i Zenith i portfele, buty i torebki , Valentino,Kenzo,Marc Jacobs, Feni, Givenchy. Do Louis Vuitton należą również sieci sklepów perfumeryjnych na całym świecie takich jak Sephora.

Firma Louis Vuitton obecnie zatrudnia 65 tysięcy osób, posiada około 1700 sklepów na całym świecie, a zyski ze sprzedaży netto przekraczają 1, 5 mld euro rocznie.

Wśród wielbicieli ekskluzywnych torebek, butów i portfeli firmy Louis Vuitton są między innymi takie gwiazdy jak: Pamela Anderson, Angelina Jolie, Madonna, Carmen Electra, Anna Kurnikowa, Paris Hilton, Kim Kardiashian, Lindsay Lohan, Doda, Miley Cyrus, które wybierają na zakupach najdroższą galanterię skórzaną.

Tajemnicą poliszynela jest to, że marka Louis Vuitton jest najczęściej podrabianą marką na świecie i tylko 1% ze wszystkich produktów sprzedawanych na świecie noszących jej wzór Monogram Canvas nie jest podrabiana. Są to tylko i wyłącznie towary sprzedawane w sklepach linii LVMH. Firma Louis Vuitton jest współzałożycielem francuskiej organizacji walki z podróbkami Union des Fabricants. Koncern w ten sposób podjął walkę ze zwalczaniem nieuczciwej konkurencji podrabiającym markę Louis Vuitton i wydając na ten cel ok. 25 milionów euro rocznie. Każda oryginalna torebka posiada cechy takie jak widoczny certyfikat, numer seryjny i pasek magnetyczny pozwalające zidentyfikować ją, jako oryginał. Wszystkie torebki są ręcznie wykonywane ze skór najlepszego gatunku. Każda posiada swój osobny numer seryjny identyfikujący ją wśród innych torebek tego samego rodzaju, a także specjalny worek przeciwkurzowy. Szwy na torebkach powinny być grube i równe, a oryginalna torebka nie ma przyczepionej metki ani tez nie jest klejona. Trzeba zwracać na to uwagę przy zakupie, gdyż rynek światowy zasypywany jest niezliczoną ilością podróbek, które w większości produkowane są w Chinach, Bangladeszu, Tajwanie, Pakistanie i Turcji.

 

Angelina Jolie- Louis Vuitton

Angelina Jolie- Louis Vuitton

Louis Vuitton do swych kampanii reklamowych starannie wybiera największe gwiazdy takie jak: Uma Thurman, Scarlett Johansson, Jenifer Lopez, Kate Moss, Naomi Campbell. Nawet Hayden Christensen znany, jako odtwórca roli Anakina Skwalkera w trylogii „Gwiezdne Wojny” dołączył, jako model w reklamach toreb i pret-a-porter czyli kolekcjach ubrań dostępnych w sklepach z tak zwanej produkcji seryjnej.

Prawie każda ówczesna gwiazda posiada w swej kolekcji legendarny model torebki Louis Vuitton „Speedy”, który jest już na topie od 1939 roku, czyli od 70 lat. Torebki z domu mody Vuitton to marzenie większości zarówno tych bogatych jak i tych mniej zamożnych kobiet.

Ceny torebek Louis Vuitton nie należą do najtańszych gdyż kolejno dla przykładu torebki linii:

Monogram Canvas od 750 -3650 dolarów,

Damier Canvas 650 -2020 dolarów,

Monogram Vernis od 970-1650 dolarów,

Monogram Denim 1940 dolarów,

Monogram Mini Lin 925 -1310 dolarów,

Epi Leather 880- 1940 dolarów,

Suhali Leather 2490-3510 dolarów,

Mahina 2330-4260 dolarów,

Surya 2800- 3360 dolarów.

Są to wyroby ekskluzywne, luksusowe i przeznaczone dla kobiet dysponujących grubym portfelem. Jakość ręcznie wykonanych wyrobów, ich wyjątkowo styl, piękno, niepowtarzalność w świecie mody czyni produkty Louis Vuitton łakomym kąskiem dla gwiazd i innych równie bogatych i dystyngowanych kobiet z show biznesu.

Do mark sprzedawanych przez Louis Vuitton dołączyły między innymi perfumy Christiana Diora. Dzieje się tak, ponieważ obecny prezes firmy Louis Vuitton jest również prezesem spółki Christian Dior S.A.

W chwili obecnej szefem Louis Vuitton i właścicielem większości akcji firmy jest najbogatszy człowiek we Francji Bernard Arnault. Jego majątek wyceniany jest na 21,2 miliardów dolarów. Do Bernarda Arnaulta należy również firma odzieżowa Christian Dior, firma Tag Heuer produkująca zegarki i 9% udziałów w firmie Carrefoure.

autor: „KRAB” dla portalu stsportpl

Categories: Polecamy 0 like

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.